Tuesday, October 19, 2010

Meh kite main kira2 nak??


seperti makluman semua...
cuti bersalin dah leh sambung dari 60 hari sampai ke 90 hari...
aku dah rasa cuti 60 hari ari tuh...
masuk keje balik ssh nk tune balik pale otak nih...
maklum la time bersalin ada wayar yg putus2...hehehe
paling kronik bukak pc password pc sendiri lupe...
ini kan pulak nk bukak database...lg la xingat passwordnyer kan...
coding???muahaha....lg la den lupe..
tp xper...memula jek..pastu ok balik dah...:P

la ni ada can nk cuti sampai 90 hari plak dah....
kalo cuti 60hari pon otak dah berkarat...korang rasa patut x aku amik cuti 90hari nih???
urrmmm...aku nk wat kire2 sket neh....
bab cuti mmg suka sgt aku kira...:p
korang pon suka kan?? jgn nk tipu aku....

provided 300days...
aku dah amik 60days...
tinggal lagi 300 - 60 = 240hari

kalo aku amik 90hari for next year...
240 - 90 = 150 hari
kalo nk amik direct 90hari ada can lg 1.667 kali beranak...cane tuh???hehehe

kalo 240 / 90 = 2.667 kali lg beranak....urmmmm

kalo aku menten 60hari....
240 / 60 = 4 kali beranak
so, aku ada can beranak lg 4 org...hehe

kalo xcukup 300 hari tu, cuti xbergaji la jawabnyer...huhuhu

korang plak rasa caner???
aku xnak anak sket2 sgt... kalo boleh, kalo Allah nk bg rezeki aku nk ramai2...:p
leh ker heh...InsyaAllah...tgk la kemampuan cane kan....

tp dok pk gak ni...
study aku ada lg setahun...
memula nk amik cuti 90hari...
dlm tmpoh 90hari tu konon2 berangan nk concentrate ngan keje sekolah n anak...
xyah pk keje kan...
tp kene time cuti sem la plak...hehehe

xper la...masih ada lg 170++hari lagi leh pk kan...
jgn kusut2...cheese....:)


10 budak comey:

miezaniera said...

kalo org dulu2 leh cuti 60 hari je, rasenya kite pun boleh kan..tmbh pulak nk anak ramai2, so ne kongsi2 la..hehe

k.mus said...

akak nak 90 hr... 1st time nak rase cuti 60 hr tp terus dpt 90 hr alhamdulilah la.. takan lepas peluang.. moh kita cuti reramai =P

mummy-aulia' said...

kita pun tggal 240 hr je..nak lagi 3 org ank, sorang anak cuti 80 hari..hihii..ok la tu kan..lagi 10 hari guna cuti rehat pun boleh..

Unknown said...

bai:
hehe...tu la..kene bahagi2 nih..

k.mus:
wahh..semangat tol akak nk cuti yer...
jgn sampai lupa jalan mai opis udah lerr...hehe

mummy-aulia:
menarik gak tuh...topup ngan cuti rehat kan..tu pon kalo ada cuti rehat banyak..:p

Atia Adina said...

aku dah kira-kira dah....aku nak amik cuti 80 hari untuk 3 lagi anak yang bakal lahir....ngam2 cukup 300 hari cuti sepanjang perkhidmatan....heheheh....

Sarah Syazwani said...

huh..sume dok pakat kira2 neh...lom sempatla nk kira..cume yg penting umo 35 da xmo ngandung..sebelum tu x kisahla bape org anak

Unknown said...

ad:
amik 82 ari yer?hehe...lama gk tu...sket jek lg 100hari...:p

sarah:
kalo pas umo 35 terkeluar lg cane sarah??hehe

hamzah ian said...

nyam2.. weh.. mana satu blog ko??

eT said...

ni blog aku merapu2...1 lg tu cite pasal anak den jek...:p

Joseph said...

This won't really have success, I feel like this.
medicine | sex position | parts store