Wednesday, December 29, 2010

Tapak Blog dah Luas


Berikutan teguran dari seorang kakak ni ha...
kalo aku baca nick dia bunyi comot...rupenyer cik mot...ye ker camtu kak?hehe
ni komen dari en3 FM yg lepas...
akak ni soh aku luaskan tapak blog...
aku pon dok pk..pemende tapak tuh...
blog ni ada tapak ker??kaki pon xder...hehehe...


last time aku tukar template ni bila ntah...dah xingat...punya la lama...
ada ati gak nk tukar lain...dah boring dah tgk design nih...
tp tahap kemalasan yg meninggi nk ngadap design template nk kene tarik sana...tarik sini...
tambah sana...tambah sini...jadi aku tangguhkan hajat itu...
ntah bila nk rajin xtau la..:p

ok2...secara positivenyer aku p tanya ngan sifoo yg rajin main coding kt blog beliau...
beliau soh aku belasah jek edit coding kat template html tuh...
beliau ni opismate aku...terer main coding neh...promote sket...:p

aku pon ubah la cam kt dalam gambar atas ni ha...
asalnyer width utk outer-wrapper tu 660px;
yg main-wrapper tu 400px kalo xsilap n sidebar-wrapper menten 220px;
kat bawah ni gambar sebelum...
tadaa...dah luas...ok ke besar ni???ke patut besar lagik?hehehe
gambar bunga putih tu pon dah ilang separuh tu ha...:p
sape rajin tukarkan template blog nih...:p
jenuh ni nk susun...
bloglist pon aku add aritu berterabur lagik... :)

16 budak comey:

♥cikmOt♥ said...

hahaha...akak pun terer main koding..tu tiap berberapa bulan blog bertukar kaler...

naper tak suh akak jek...:P

army4war said...

belasah je.. try n error.. kekeke... baru la learn from mistake.. kekeke!!

Kancilbiru said...

ha dah lebar panjang sikit content nya kan..hiks

Mek Rose said...

lom belasah edit, jgn lupe save template yo..ngee

waa terer2..kan main lagi

et, kite sekapal ke? kat department mana skang?

noor said...

wah pandai berkoding koding yer hihihi

Zaidah said...

zai pun sama jugak main belasah aje....kekadang main entam jadik plak...yang penting cantik di mata kita n user friendly...

Unknown said...

cik mot:
lorr...akak leh wat ker?
nape xcakap awal2..hehe

mira:
kalo rajin la tu kan mira..

Unknown said...

KB:
sket2 kite lebarkan isinyer..hehe

rose:
a'ah sekapal...eT dept IT...hehe

Unknown said...

noor:
xpandai pon...main2 belasah jek..

zaidah:
kekadang kite rasa cantik...tp org tgk semak...ngeh3...

Unknown said...

alaaa tuko sikit2 lama2 jd cunn ler. Takkan nak berblog jer kena hire designer plak kan.. :)

naper jerk x tuko ke wordpress.. main2 install plugin jerk.. so simple, tak ambil masa lama pun. Install and run. :)

Unknown said...

hire designer yer...huhu

nyway..aku blom terbukak ati nk guna wordpress... :p

Iman's Umi said...

klu x citer psl bunga putih tu, sy x perasan pun tapak dh luas skit...sian bunga putih dh nampk sikit...

miezaniera said...

ye la baru perasan...byk lagi space kiri kanan ni, leh renovate lagi kasi besar lagi hehehe

~izan~ said...

ha et,bley kasi luas lagi macam blog aku yg serabai giler tu haha.aku ni kak anis bg coding... pastu memandai sendiri la godek hihi.

♥ Anje a.k.a Mama_Balqis ♥ said...

wah bagus2 shring is caring, luaskan template ni bagus leh upload gambo besaq baru puas hati nak tengok

Unknown said...

iman's umi/bai:
haha..bunga putih tu kire cam penanda aras la..:p

izan:
nk godek tu yg malas tuh...xyah wat keje lain..:p

anje:
haha...gambar besar2 best yer...