Wednesday, January 9, 2013

Melarat Sampai Demam...

kasihan anak...sampai demam2 budak ni p sekolah...
ada org kata paksa jek...nnti lama2 ok la tu...
ada jugak yg berpendapat  kata jgn paksa..tggu besar...
tp aku pon wat cubaan jek la...tgk la dulu utk sebulan ni cane..ok ke ko..
aku la kene kuat tiap2 pg nk hadap tangisan dia tu...

 ni lepas 2hari p sekolah...xdan2 dah tido...badan mula rasa letih sgt tu...
selalu bkn main ssh nk tido...

 ni hari berikutnya...badan makin panas...
bila ajak p klinik ok plak badan nya...pastu panas balik...

 balik umah tok wan kt seri kembangan...
walaupon ada sepupu sepapat dia balik...riuh rendah main...dia camtu la jugak...
duduk jek..tido jek...xlarat sgt tu...

dah melarat smpai hari ke-5...ibu ngan ayah pon cuti jugak...
tu ngah tunggu ayah siapkn keje opis nk p sepital...
cek darah sesiap kt sepital...nasib xder pape...jangkitan bakteria biasa jek...

arini masuk sekolah balik...walaupon badan masih suam2...harap ok la tu...
pg2 aku dh bg dania pakai baju biasa..sbb nk soh dia siap2...
mcm2 alasan ngantuk la...ajak ibu p jejalan la...
lepas tggl kt pagar tadika td dgr la dia menangis...
boleh tahan kuat dianya loud speaker...kalah ayah dia...huhu
sayu gak dgr dari dlm kete dengar dia meraung...harap xlama la tu...hehe
bak kata ayah dia...ibu kene kuat..jgn ikut sgt rasa hati tu...
kalo ikut hati aku sume anak2 aku nk kelek ke hulu ke hilir...dok jek bawak ketiak aku ni ha...huhu

13 budak comey:

MAMASUE said...

kalau time demam tu, rilek la kt umah dulu...smp dah betul2 sembuh, baru pi skolah balik...
tapi bab kena pg skolah tu,mmg nak kena keraskan hati,biarkan je dia nanges...sbb dah out of tune selalu...kena mandi la, bersiap2 pki baju skolah...klu dulu 3 tahun dok tido,tgk tv,main je kejernya.so skrg bila pagi2 kene blaja,rutin...tu yg jd nanges tu...lama2 ok la =)

Nad @ MamaZN said...

Moga dania cepat sembuh ye...
Rajin2 p skool tau!

Nens Collection said...

lama betol demamnyer..naseb dh makin baik..mmg bimbang..

sy pon xleh dgr anak2 nangis ni..mula la nk nangis sama..huhu

nettoash said...

Ibunye banyak la bersabo..nak anak pandai kene la korbankan perasaan sedih..ikotkan mmg kite pon nak meleleh air mate tgk die menangis..
semoga dania cepat sembuh ye.be a good gurl!

Atia Adina said...

alahai dania...siannya...sampai demam2 eh.....moga cepat lah dia serasi ngantempat baru tu....moga cepat dapat kawan.....moga gembira kat sekolah....baru lah tak nangis....

CT Scan Generation said...
This comment has been removed by the author.
Alman Alif said...

Alman pon sama dah 3 hari pg sekolah nangis jee nk hantar...ari ni hantar takyah pakai uniform pakai baju biasa jee...malas nk gaduh dgn dia huhuhu

ummidaddy said...

sayang...pelan2 yer sayang...lama2 insyaAllah..ok lah tu...
sayang dania...

Nia said...

ada check darah tak dear? Anak saya dulu demam lama2 rupanya ada contamination dalam darah, kena ambil antibiotik.

Wan Afzan said...

alaa, kesian tengok. budak demam ni mmg kena pantau btol2 kan..nasib baik virus infection jer.

eiela said...

kesiannya adik nih, cepat sembuh ye

iera said...

huhuhu..kesiannye kakak..dania anak yg sgt manja.mgkin die tension tu.tu yg sampai demam2 tu..

Fauziah Mohamad said...

anak kita pun demam masa awal sekolah...suka dia demam sebab dapat duk umah bangun lambat, tengok tv la....sekarang dah makin ok setelah dipujuk2 manja gitu