Wednesday, September 7, 2011

Aidilfitri 2011

dah lama xupdate blog...xdan dan xberperasaan...
ni tetiba jek ada perasaan...hehe
ni kira tapau cite raya...xdo part2 dah...mmg sekali bungkus jek nih...:p

aku start cuti raya jummaat lagik....dan pg tu la kitorang balik jengka dulu...
niat last2 day ramadhan kat sana...(leh la aku siapkan baju raya aku anak beranak...)
mlm tu ikram dah start demam...dia keje tido je la sbb xsihat...
aku menjahit laju2...sambil berebut2 mesin ngan kakak kt umah...
dia pon pesen wat keje last minutes...huhuhu
misi aku untuk siapkan 1pasang baju aku...1pasang baju ikram...2pasang baju dania...2pasang baju ammar...
plan nk blk kL semula adalah hari sabtu sbb ahad dah nk gerak blk kedah...
speed aku wat sempat utk baju sorang sepasang jek sume...tu pon xcomplete...:p
nnti aku cite sesatu kalo ingat...hehe

ptg sabtu kitorang balik shah alam...ikram dah nk tumbang2 drive...time xder anak dulu leh la bergilir2 drive...
sampai umah jek mlm tu badan ikram makin panas...demam...
ubat yg amik kt klinik jengka tertinggal plak...elok ada panadol jek kt umah...
mlm tu aku jerlum kepala dia ngan air asam...harap leh kurangkn panas badan tuh...
sambil2 tgk bapak budak...budak2 kecik 2 org yg selalu amik turn wat hal tuh...aku packing brg nk blk kg...
mmg 1 hape pon xready lg...kira mmg berjaga utk bersiap jek mlm tu pelan2...
siang esoknyer mertua ngan abg ipar n family sampai umah kami...sbb ikram xlarat nk drive...
blk kedah ayah yg drive...lega ada ayah kan en.ikram... :)
aku plak pening2 sbb xtido....tambah ngan budak2 dalam kete aku 4 org tu msg2 ngan ragam sendiri....lagi la aku xleh nk tido...tunggu memasing tido baru dpt tido...hehe
sdg elok sampai destinasi time berbuka...
esoknyer pon ikram makin kurang dh panas badannyer....tapiiiiiii disambung plak ngan dania...

dania plak demam...2mlm berturut2 meracau...panas sungguh badan dia...
sehari sebelum raya tu kami p klinik amik ubat dania...
bibir merah...mata merah...alih2...ibu dia pon merah mata...sedih tgk anak xsihat....huhu
masuk raya ke-2 demam dania berkurang...tp ada lg saki baki...
sampai ikram nk ajak p hospital...
aku bila org sebut nk bawak anak p sepital mmg dah terbayang nurse dok godek2 jarum kt dlm tgn anak aku...
seram wehhh...baik la cucuk aku ni ha sbg ganti....kalo la boleh....
aku pon dah start nk demam...tp mkn ubat ikram cepat2...xjadi demam... :)
raya ke-3 kami gerak blk kL dah tgh....sampai seri kembgn kol 2am....
mlm tu nk berenti mkn pon xder kedai bukak...kalo ada yg bukak pon sgt la penuh...
cadangan nk blk jengka raya ke3 dibawa ke raya ke4...
jalan jem weh...senak jugak nk lepas jem tuh (cam la aku yg drive...hehe)

pg raya ke 4 tu kitorang gerak blk ke jengka...
kali ni ammar plak demam...panas sungguh badan dia...aku cuba gak la nyusukan dia byk2 dgn harapan cepat sembuh...
sampai jengka...ptg tu jugak aku p klinik amik ubat ammar...
jarang doktor bg baby ubat...tp doktor ni kata boleehhhh.....huhu
aku bg la jugak ammar mkn sekali dua...xmo bg byk2....dia kecik lg...
masuk hari ke3 ammar dah kurang sket panas badan tuh....lega sangat...Alhamdulillah...
eh...penat la plak taip panjang2....hahha...jom la layan gambar plak... :p
 moyang laki dan cicit2...

dania dan moyang...

ni pg raya...tudung tahan sampai tgh...lama jugak tuh...
(baju dania xsempat letak butang...hehe...)



 dak ammar kene paksa pakai kopiah...tp xlama pakai sbb dia berpeluh nnti naik ruam kepala tu...
(baju ammar xsempat sembat...butang xder...poket pon xder...dasar ibu....haha...rahsia.. :p)


 haaa...ammar dh salin baju kulit...
aku kata la ammar panas pakai baju tuh...padahal segan baju xsiap...pakai wat syarat nk amik gambar jek...:p




 akhirnya dpt bergambar 4 org...hehehe
rahsia: baju aku ngan baju ikram pon xsiap...nak cite ker??xyah la...hehe
tp nampak siap kan??hahaha...tettt


ni kat jengka dah...
along aku tu asal raya jek dia buncit...:p

ni adik beradik kt kedah...
jenuh nak susun sorang2...hehe

terselit plak gambar retis sorang nih...hehe
adik ai yg ke3 last...:p

 sepupu2 dania kt jengka...

penat plak aku update blog kali nih...:p


jom nengok:

11 budak comey:

eB said...

x siap kat maner tuh ET? leher eh?
ok jerk :)

Ibu Yusuf Maryam said...

Kalau eT tak bg tau, tak tau pun baju tak siap.. hehe.. bertuahnya en ikram wife pandai jahit.. :D

|| NaFiRaa || said...

hehehehe.. ai nyer baju raya pagi raya baru siap.. hahahaha.. tapi siap laaaaa..

sHi Ma said...

kelam kabut lah sbb sorg dah xsihat yek...

untungnya pandai menjahit... teringin nk belajar tp rasanya xada skill langsung, huhuhu...

bahagian mana lah xsiap tue... tggguuuu tuan blog cerita (",)

Sarah Syazwani said...

aku nk tau la apa yg x siapnyer bj ko ng bj ikram tu...hehe

eija_sweetmama said...

yg penting dpt bergmbr sedondon berempat kan..

eima said...

alahai sian nye ..smua pakat demam ...

~izan~ said...

mana mulu mate tu kekeke...

along pregnant lagi ek.

jnji baju korang bercantum hehe

Aleyn said...

Syoknyer orang pandai jahit ....kalau reti dah lama baju raya anak2 sumer buat sendiri..banyak jimat tu...

miezaniera said...

hahaha patutnye tajuk entry ni 'tak siap' sbb byk cite psl tk siap je hehehe tp kalo et tk cite tk tau pn kata tk siap...mesti bangga en suami pakai baju jahitan bini sndiri walaupn tak siap hehehe tahniah2

Unknown said...

cantik baju raya et n family :)