Wednesday, October 5, 2011

Apa la kaitan gambar ngan cuti gagal tu heh?? :p

ni cite pasal gambar WW aku tu haaa....
memula plan macam2...nk p pangkor la...apa la...
pastu ikram ajak p mersing...leh p tioman katanyer...
semangat jawa aku ni ha bersiap pg jumaat tuh....
ni malam singgah makan kfc kt mana pon dah lupa dah...hehe...

dania dok colek cheese jek makan...kentang tinggal utk mak pak dia...

kami sampai dah kol 9pm++ la kot lebih kurang...
bermalam di hotel seri malaysia mersing, johor...sempoi jek hotel ni...hehe

aku try guna tripadvisor...search apa2 yg menarik disekitar kawasan jajahan tersebut...
tp malangnyer kuar "There are no Things to do in Mersing, Malaysia"
weh...punya lama kami dok dalam kete sampai 6-7jam...xkan xder pape leh wat kt situ kan..
ikram gelak bukan main lagi....kechewa makk nokkk...huhuhu

pepagi soknyer tanya bot nk ke tioman...
jawapan mendukacitakan jugak kitorang dpt...
jauh perjalanan naik bot dari jeti mersing ke tioman adalah 1jam 45min...
bot ada jam 8am...ngan 10am jek...tu pon kol 10 utk balik semula ke jeti...
pas pada tu xder sbb air dah surut....

ikram pon kata nk p tgk kawan dia p memukat ikan...
aku pasrah sajerrr....huhuhu

sambil tunggu org memukat...dak dania main pasir laa...
ammar tido dalam kete...aku kene tunggu ammar tido la kan...

ni la dia kawan ikram dok memukat ikan kt dalam laut....

hasil kurang memberangsangkan....huhuhu

sudahnyer...kami terus lajak ke pasir gudang umah mak sedara bermalam kat sana ...
tgh baru gerak balik ke shah alam...
sempat aku sambar kain kat tangkak dan pekena mee bandung kat situ sambil mengubat hati...cheewaahhh...
trip yg agak memenatkan...tp xper la...
kire sampai gak kitorang kt mersing tuh...hehehe

18 budak comey:

~aSFaLiZa~ said...

tak pe. atleast boleh gak shopping kat tangkak. huhuhu. pengubat luka lara org kata

Tina Othman said...

alahai, kurang2 dapat jugak bersoping kat tangkak kan =D

Nad @ MamaZakwan said...

soping tu kira sbg ubat penenang jiwa yg lara tu, haha!
kalu gi pangkor kan best..dah la dekat..takde la smpi 6-7jam dlm kete sesajok, huhu!

takpe, ada hikmah di sebaliknya tu.. ;)

~izan~ said...

ko tak gie air papan ke? penyabong ke?

~izan~ said...

eh ko gi pasir gudang tu tak gie ke muzium layang2,taman buaya hehe

*∽ IZAN ∽* said...

uiksss.. payah nak gi tioman balik ari rupanya ekkk

Mrs. Asida said...

WAH BESTNYA.. :)

NaNaN said...

Awat turun mersing tak habaq :-)

Amy Syaquena said...

ikan apa tue...

aizuemi said...

hehehe.. tu ar.. cuti2 msia x ajak.. sape suh.. :P :P

* saje jerrrr *

Atia Adina said...

ok lah tu...dapat gak gi jalan2 makan angin pantai mersing

Sarah Syazwani said...

hehe...xpela nek keta 6-7 jam tu jln2 la gak...kekek

Nens Collection said...

oho..kalo tak sama2 ke tioman dh ye..hehe..xpe..plan balik ke sana..tioman best! pergi jgn x pergi

nuyui a.k.a miss YUI said...

wah,jln2..

hye sis ^__^

|| NaFiRaa || said...

ok dah tuh.. boleh gak jejak kaki kat sana... dapat shopping barang seketol dua pon ok jugak tuh..heheehhe

miezaniera said...

a`a la tetiba rasa mcm dh lama gak tk mai sini..dah brwajah baru rupanya blog ni hehehe

Aleyn said...

Tak per....dapat gak shopping mopping...heheh

♥ Elin ♥ said...

next time leh g lain tempat pulak..;)
memujuk hati yg kecewa ;) )