Wednesday, March 28, 2012

Jemah2 Masuk Hutan Taman Pertanian Bukit Cerakah

last weekend jemah sekalian terarah untuk masuk hutan...taman pertanian bukit cerakah...
memula program lain...jd program lain plak kt sana...
sesampai kt bukit cerakah tu tercarik2 jugak mana la budak2 perindu nih...
(perindu ada program jalan kaki sampai kejung selama 2jam dari perindu sampai bukit cerakah)
kekdahnyer aku naik kete jek la...hehe...
kalo join diorang berjalan mau kene ada org standby bg CPR kt garisan penamat nnti...hehehe
bila dah xnampak kelibat budak2 perindu, aku pon ngan rela hati naik bus shuttle yg disediakan...
kami kene berdiri plak pasal seat penuh (kesian...berdiri sambil dukung budak kecik...mmg sangat "berbudi bahasa budaya kita" kan...) apa2 la jemah...
dalam bus tu nampak la sekelompok budak2 perindu tengah berkumpul...tp bus xberenti la plak...
sampai ujung hutan bus tu bawak...pastu pusing balik...
bila sampai stesen menara pandang jauh kitorang pon turun la...mencari stesen rumah 4 musim...

aku hangkut sume bala tentera turut serta..hehe
belakang tu menara pandang jauh...merentas hutan menuju ke rumah 4 musim sambil menyaksikan beberapa pasang belangkas sdg bertenet (agak2 la nk berdua2 tuh...huhu)

akhirnya sampai kt depan rumah 4 musim...
bergambar dulu sebelum masuk...moh berangan nk p mana uolsss...hehe
aku penah p sekali kt sini..time tu musim salji...mmg xleh dok lama dlm tu...keras abes kaki tangan kesejukan...

ni dalam rumah 4 musim dah...skang ni rumah tu tgh musim bunga...
belakang tu cam bunga tipu2 je kan...tp betui benornyer...awan tu jek tipu...hehehe

alahai..nak amik gambar rumah kincir angin kt belakang tu...xnampak sangat plak...

dak dania tu suka pose tonggek2...aku pon xpaham mana dia dapat...huhuhu

ni dah nak kuar dah...bergambar dulu...

pastu jenuh gak pusing nk carik stesen bus...xlama bus sampai...
berdiri lagi atas bus sbb ramai sgt umat manusia nyer...huhu

kitorang pusing balik pegi kat kawasan budak2 perindu ngah berkumpul...
dah abes pon programnyer...dasar kan aku ni...huhu
nak buat cane...aku mai dah, tp bus tu bawak p jalan dulu...terpaksa la kan... :p

ammar dah start ngantuk..makanyer ngamuk la kan...
nasib ada jemah sekalian yg byk membantu jagakan budak2 ni ha...hehe
dah ada gaya masing2 kan...lelong2...sape berkenan??? meh2 kite timbang kilo...muahaha....teettt...

kakak jenuh kene paksa ikat rambut...
penuh cam mandi budak ni...

dapat la abg2 hadiahkan dania kipas cop perindu ni ha...hehehe

8 budak comey:

Nad @ MamaZakwan said...

la..mati2 igtkan yg baju ijo tu et..
salah org rupenye, hehe

|| NaFiRaa || said...

sonoknye.. teringin nak gi sana pada musim salji..:)

YUL said...

rumah 4 musim? kat mane nie? cam best je.

miloais milo said...

lama banget tak pegi ke bukit cherakah ni...
nanti lah - tunggu musim sejuk plak
eheheheh

lurun namzar said...

nk p jugak.....
suka tgk bunga kembang2 mekar. :)

Sweetmama@EiJa ZaQuaNZiQrY said...

lama betol x g ke bukit cerakah..
last pegi waktu sekolah rendah..hehe

Aleyn said...

Seronokkan gi Bukit Cerakah....back to nature gitu

Zefa NorAsmara said...

Lama dah teringin masuk rumah 4 musim tu tp tak terpergi2 lagi... pernah masuk tp dah lama.. :D