Friday, March 12, 2010

pengurusan wang


zaman skang ni sume nk pakai duit...
nak ber*k pon nk kene duit...
gerak sket duit...
pusing kiri...pusing kanan....sume duit...

kadang2 terfikir...
aku ni pandai pegang duit ker...
kalo pandai guna duit xder la rasa sengkek kan...

kat bawah opis aku ni skang ada kempen BIJAK WANG...
ada byk organisasi yg melibatkan diri..
antara yg ada AKPK, bank2, celcom, amanah raya, insurans2,
dan jualan2 brg cam mknn, aksesori hp,
juga ada utk org2 nk derma darah...
aku p la menyibuk kt situ...
maklum la...bab duit ni ssh nk citer...
bab pengurusan duit lg ssh nak cite...

ada duit xseberapa...
tp kehendak berganda2...
nk bayo kete...bayo umah (aku numpang umah uitm jek)...
perbelanjaan harian lagi...
macam2 la kan...2 blom masuk untuk berhibur dan beronggeng....

so, hasil aku p booth akpk td aku beli la buku CELIK WANG
mudah2an ada panduan yg boleh diikut...
aku ni nk membaca ni 1 hal gak..hehe...faham je la
dari aku dok selak2 buku tuh...ada la 1 tips:
minta bank potong sesiap amount dari gaji kite masuk dlm akaun simpanan kite...
dan masitah (opismate aku) menambah...jgn buat atm card...huhu
zaman ekonomi xberapa stabil ni..
mari la sama2 kite manage sebaiknyer...
ajar anak menabung...BAEKKKK!



4 budak comey:

miezaniera said...

nape cdgn kite td et tk tulis pun..cdgn masita je tulis..mana aci cmni..

eT said...

apa cadangan bai?xdgr pon..huhu
len kali masuk peti cadangan la..:p

Zainab binti Norazman a.k.a ibu dania said...

out of topic.. dania awk dah besar dah ye... jom la jenguk umah saya.. dah lama bersawang.. tak der yg nak ziarah...huhu...*salah sendiri sbb tak rajin hapdet...kuang kuang..

eT said...

2 la..lama xhapdet kan...hehe