Sunday, October 10, 2010

VACATION - Day 04 & Day 05


penghabisan cite dah nih...hehe
kasi setel terus yer...mira dah tapau abes sekali harung tuh...
sibuk layan korea plak..hehe
orait...ni nk cite hari ke-4 ngan hari ke-5 plak...

see...penuh kargo kitorang hari ke-4 tuh...
ni pagi dari hotel kt bukit tinggi tuh...check out utk ke Padang plak...
sng nk balik nnti cepat kan...
ini barang utk 12 org punya...xmuat letak dalam kargo...letak kt kaki2 pon ado...
abaikan entiti dalam kargo tuh..tetiba terjongol plak pale dia kt situ...hahaha

pastu ktorang benti dulu kt kawasan lubang jepang tuh...
dalam map tu tmpt2 menarik utk dilawat kat sini...
sape nk baca sila telengkan kepala anda...hehe

b4 diorang masuk lubang jepang...kitorang bergambar dulu berlatar belakangkan lembah apa ntah...
ada sungai kt situ...huhu...
cantik view dia...

ni antara ahli yg masuk lubang jepang tuh...
mira kata lubang jepang nih seram jek..
tu pasai aku xmasuk ngan bawak dak kecik...
bai ngan amin ngan qasrina pon xmasuk...
dok kt luar jek layan monyet2 tgh bermain2 usik mengusik sesama sendiri..
kata pak pami kalo bawak plastik gantung2 nnti monyet mai la nk kawan...hehehe

ni otw nk ke padang..
singgah sat tempat wat ukiran kayu...
pandai diorang wat...
katanyer sepassang tinggap tu leh dapat RM1000...tp mmg cantik...
xder keje la nk beli tingkap kayu hangkut bawak balik kan...jenuh nk kelek kang..:p

ni la dia..bila niat nk mandi manda jek komepm hujan...ish.ish...
utk tidak menghampakan diri sendiri minta gak driver benti amik feel kt tepi sungai yg tengah laju air giler tuh...
kalo aku masuk tu rasanyer xdan rendam kaki dah hanyut...huhuhu
aku lepak dalam van van jek...yg lain2 tuh p amik gambar...
abaikan model yg xberbayar tu ha...hehhe

yeah...kami dah sampai kat padang...
lepak jap kt tepi laut yg meriah org sekeliling dgn perniagaan mereka..
selamber jek kopek kulit jagung buang kt dlm sungai dari atas jambatan..ish..ish...
sepanjang jalan kat padang ni byk tgk bangunan2 rosak teruk...yg runtuh abes pon ada sbb gempa bumi...sian diorang kan..
tp kata pak pami...bangunan2 yg runtuh ni pasal diorang xbayar zakat...huhuhu
kalo tgk sebelah bangunan yg runtuh ada yg elok jek tanpa kerosakan...magis kan...

setibanya kt hotel terkejut tgk depan hotel ni pon rosak akibat gempa gak..
si zue sampai xmo turun dari van xpercaya hotel yg akan didiami nih..huhu
tp bilik kami terletak di belakang...
kata mereka baru jek bikin...mmg nmpk baru...baru siap renovate la kot hotel nih...


hari ke-5 kami check out dari hotel bunda nih dalm kol 530am...
kol 6am pak pahmi dah hangkut kami ke airport...
ada la 1 bangunan hotel tu pak pami tunjuk byk hantu dia kata...
tido memalam asik kene ketuk pintu jek...
nasib dia xpedajal letak kami kt hotel tu kan...kalo tidakkk???huhuhu


sesampai kami kt airport...pak pami uruskan sume utk kepulangan kami...
tgk bawah kusi tu adalah bob dania yg di beli kt pasar atas berharga Rp15000...
disebabkan bob ini adalah warga indonesia dan tiada passport..
maka bob kene tinggal kt airport tuh...dok merajuk bawah kerusi...
apa la nasib bob tu skang kan...hehe
korang penah tgk spongebob versi indonesia??hehe..

k la...tamat sudah versi berjalan kali nih...daaaa....
selamat dah korang xyah baca pasal aku jejalan lagik..muahahha


11 budak comey:

izan_cute said...

cian bob tu..tak pasal2 kena tinggal hehehe..

eT said...

hehe...bob xder duit nk wat passport...

army4war said...

hahaha.. aku dah buat sekali harung citer tue.. kira akunye n3 summary la kekeke... gambar tepi sungai budak gojes tu pun ko letak.. bestnye kalau dapat bermandi manda kan hehehe

@e_da said...

seronoknya tgk et bercuti.. ni yg sabo nak ggak ni....

eT said...

mira:
kite mandi kt ulu yam je la...nak x?huhu

e_da:
plan la pelan2...sume org leh bercuti...

miezaniera said...

waaa dh abis gak ek...cane ni byk g tk siap hehehe tahniah2..pasni sng skit nk wat cite..refer kt sini je hehe

eT said...

haha...xwat keje sekolah nnti kene potong nama...ayokkk...

aizuemi said...

aku nk setelkan n3 day 04 05 spesel sket.. wakakkaka.. tunggguuuuuu~

eT said...

wahhh...cam menarik jek bunyi nyer tuh....

EiJa ZaQuaN said...

sama la kat padang pun kami tido kat hotel bunda 1 malam..kami lg cemas dh la mmg nmpk hotel tu ade kesan retak..pastu mlmnye berlaku gegaran..mmg x lena tido kami sume..tp alhamdullillah selamat pegi dan balik..hehe..

Quintin said...

Thanks so much for your article, very effective piece of writing.
download games | only full games | play new games | flash gamer blog | free pc games