Thursday, December 29, 2011

MeNJeJaK CheNtA HaTi :)

ni last week punya last week punya cerita....hehe
aku bawak anak2 menjejak chenta hati ke penang...
nak naik bus...idak lerr aku sanggup ngan anak kecik 2 org tu smpai 5-6 jam dlm bus...
kalo dok elok2 xper...watnyer meragam..xkan aku nk berjoget dlm bus dodoikan anak kan...
pastu igt nk naik ketapi...pon sama gak situasinyer aku rasa...
last2...ikram tanya nak ngan xnak jek....
aku pon ikut kan je la...pejam mata..booking tiket belon 3 beranak... :)

jumaat petang adik laki aku mai amik kt shah alam terus ke lcct...smpai sana dlm kol 7pm...tiket kol 955pm...
makan siap2 kt mcD situ...pastu ikram call kata flight delay jam 1020pm...aduiii la...tunggu je la...

 ni la gayanyer bila nk amik gambar...mana dapat posing camni pon xtau...

 ni dania yg amik...kelabu asap...huhu

 sebok snap2 gambar org...

bapak supir kepenatan...tp sbb risaukan kakak chumel dia nk naik belon secara solo membawa 2org anak, tunggu jugak smpai jam 10pm...huhu...thanks bro :)
.
aku galas bag sandang...sebelah dukung ammar...sebelah pegang dania...mmg mencabar...
dania pon kadang2 tarik2 soh dukung dia jugak...nasib mau dengar bila pujuk2...
sampai atas k.terbang tu...ada p.cik cam dato'2 gayanyer tolong simpankan bag aku...
sepanjang hampir sejam tu dania dh merah2 mata ngantuk...
ammar plak xmo dok diam...kadang2 mulut dia tu jerit2...main ngan kakak...
siap pesan ngan dania jgn tido...kang masak la aku nk hangkut dedua turun bawah....
mendarat jek kt penang...pakcik dato' tadi tolong aku bawak kan bag smpai turun tangga...aku dukung dedua anak...huhuhu
pastu aku amik bag kt pakcik dato' tadi...dia plak nk tolong dukung dania smpai masuk dalam bangunan nk collect bag....
sikit jek lg aku mntak dania yg kepenatan dan kemengantukan tu jalan kaki sket...
xlama kuar pintu nmpk muka ikram, aku rasa SAAAANGATTTT LEGAAAA!!!! phewwwww 

bermalam la kami kt Traders Hotel, Penang 1 malam...
disebabkan kepenatan...tido xsedar diri dah malam tu...hahahaha....

pagi pas breakfirst n ikram setel hal2 keje ngan opismate dia...kitorang gerak ke kedah...balik kampung...

naik feri plak...konon nk bg dania sonok2 naik feri...tp penakut budak tu...

agak2 dpt merasa x naik menda alah ni nnti???huhuhu... $$$

ibu xturun pon...dok dlm kete jek...sbb ammar baru tido...malas nk angkat..kang bangun plak dak botak nih...

dania pegang ayah kuat...takut tuh...

menyendeng kt kete jek...xberani p kt tepi pagar feri tu...

masuk balik dlm kete...bila ntah anak dara ni nk berani...
dlm kete kelam kabut barang...tmpat dania ngan ammar bergolek...huhu

konon nk wat style dania bergambar...hahaha


jenuh nk sampai kampung....jem la plak....xtau sbb apa...
set gps...tukar jalan...hehehe


ni dah ari nk balik ke shah alam semula...
tp sempat singgah penang sekali lg sbb nk makan nasi kandar line clear....huhuhu
teruja aku nengok org2 kt sana nk mkn nasi kandar line clear...

malam smpai kol 2am kalo xsilap...soknyer keje...fenattt jugakkk...tp layannnnn je la...pheewwww

16 budak comey:

Fieza79 said...

naik belon lagi cepat dan mudah kan...takyah berjam2 dok dlm bas...
et tak singgah kulim ke..?

Unknown said...

@Fieza79 xkemana pon kak...zasss...zusss...cepat jek masa gerakk..huhu

Eliss said...

syoknya dapat naik belon. anak2 cepat bosan kan dlm keta. tapi sebb baik la nuha masuk keta jer tido :p

Unknown said...

@e.l.i.s.s.m.i.e tu pasal...kalo time diorang tido tu mmg lega sgt..hehe

Unknown said...

hehe..mmg best naik belon kan..hehe..
mencabar btol kalo bwk anak g jenjalan..pnat kuasa 12 la jadiknye ibu ni..huhu

Atia Adina said...

bagusnya....sanggup tu berusaha menjejek chenta hati....

eB said...

wah menariknyer.... nk join leh? ;p

wahida said...

lama sungguh tak jejak penang...

Aleyn said...

Biler nak ke Penang ni ek....

noor said...

et mesti memborong jeruk nih hehehehhe

Unknown said...

hehe letih juga la akak nak bawa dua org 2 sorg2..nasb ada yg sudi mmbantu hehe...tidk jenuh la nak djg 2 2 smbil nak trik beg hehe...
mencbr nya nak smpai kedh pun hee

Ros said...

Salam ziarah....

Sarah Syazwani said...

uiii mmg mencabar..nasib baik ammar kecik lg

mummyrinazone beauty said...

huh mmg penat kalau jaga budak sekali 2org..rasa dah..huhu

e.l.i.z.@ said...

kalau ada bdk kecik mmg susah nk naik bas/ketapi..mmg belon la plg senang hihi

~izan~ said...

syabas bete! mlm ko nak naik belon tu aku bygkan cmner la ko smpai sana nnt..Alhamdulillah semua selamat...