Sunday, August 2, 2009

Bercuti sempena cuti mid-sem


EDISI JUMAAT: shopping

Jumaat tu tanpa dirancang aku menjoinkn diri dlm aktiviti golongan para ibu ke warehouse sale anakku di kg jawa.
punya la ramai umat manusia yg p situ...kental sungguh mereka itu bershopping...
yg xbape nk kental pon ada..."baik ko balik deq...dah kol 12 nih...p amik anak ko sekolah..kang hilang anak ko, xmemasal jek"..kata seorang pakcik separuh umo yg berbaris kt dpn aku tuh...
terus dia belah jek sambil menarik anak dia yg ngah syok naik beskal yg dia nk beli tp xjd...huhuhu...mn la aku ada anak sekolah...kocik lg anak den tuh...
pas membeli dlm kol 1++pm aku balik opis...penat la jugak..dan ptg tu sesi presentation plak..huhu

wajah2 semangat nk shopping..

umat manusia yg ramei sesangat


wajah riang pas shopping..heee


hasil kreativiti aku kt gudang anakku tuh...
EDISI SABTU: kenduri + makan angin

Sabtu 2 aku ke kubang buaya, kuantan atas sebab2 menghadirkan diri ke majlis cukur jambul anak lelaki sulong adik ipar abg ipar aku (hee...bape byk ipar daa...)
kt umah tu aku xamik gambo sbb segan...leh tahan la buai cam anak erra fazira u..anak aku dulu xder pon main buai segala..huhu..main belasah jek.. :P
Selesai urusan di kuantan itu, hasil buah kepala si ikram tuh ajak lajak jejelan ke kemaman..semata2 untuk MAKAN...
aku ni pengikut setia kan..turut saje la..jejalan pon best..lama x p lepak tepi pantai..
p carik kepok + sata (xdan nk pusing cari ikan goreng tepong...) dan lepak d tepi pantai sambil mkn...abes mkn kitorang gerak balik jengka....
ni la baby sitter dania kalo balik kampong


terkepit dania kt tengah2 tuh..huhu

xder suratkabor/tikar...dania terpaksa dok dlm car seat lerrr

ceria si kecik nih...kalah ibu..huhu

EDISI AHAD: wedding

ahad tu plak aku ke jengka 6 menghadirkan diri ke majlis perkahwinan kawan aku mase sekolah2 dulu..aku sampai agak awal la kan dlm kol 11++ pasai nk balik awal ke shah alam.

pengantin baru..juli..

b4 sampai shah alam aku singgah umah wahidah.dia ada wat besday party anak dia..sambil2 leh nengok anak kecik dia yg baru bersalin sabtu lepas...gambo dlm hp ikram plak...nnti la kalo rajin leh transfer kt sini..

then, terus p hukm nengok sepupu sakit jantung..siap kene sekolah ngan doktor lg pasai bawak baby masuk sepital...huhu...slumber jek aku kan..dgn nada penat kene sekolah, aku n ikram berterima kasih la kat doktor tu sbb masih sempat memberi ceramah kepada kami ni walaupon tengah gelut ngan pesakit..huhu..caiyuk doktor...

nota kaki:

kereta aku dah ok..kali ni aku dpt tangkap gambo empunya angkara...huhu

7 budak comey:

Sarah Syazwani said...

banyak btl tmpt persinggahan...

bang am said...

huhuhu.. ikutkan aku nak lajak gi KT terus... mujur dompet aku cakap, "jom ler balik jengka weeehh!!"

along said...

macam kenal jek budak yg punya angkara tu...huahua...

eT said...

nasib cuti 2 ari jek...kalo x kompem sampai siam..huahua

mmg la kenal budak punye angkara tu kn baby sitter kt shah alam..huhu

Mrs. Asida said...

Jalan2 cari makan.. Syok tuh sampai Kemamang.. Ganu kita. :)

miezaniera said...

rasenya Dania tu pun dh imune sbb dh slalu ibu dia angkut p spital hehe ;D

eT said...

asid:
sekali sekala jalan mmg syok...kalo selalu mau rabit poket..

bai:
kalo dah imune ok la...sng keje ibu dia..huhu