Thursday, April 15, 2010

kelam kabut....


(sambungan status di fb)

14-apr-2010 -

huh...kelam kabut kt umah nih...tetiba pepetang dgr org jerit2 nangis2...aku pon pelik apa la yg gawat2 kt luar tuh...dgr org berlari2 turun naik tangga...xlama nmpk ambulan dtg berlumba2 dan jiran aku pon sama lari sblh ambulan tu tunjuk2 hala ke rumanyer....panjang la plak nk cite kt sini...hehehe.....

aku pon kelam kabut salin pakaian aku...maklum la kt umah pakai kain batik jek...kang terlondeh prob lain plak...aku salin suar ngan baju...time tu la xjumpa tudung...berpusing2 gak aku carik tudung...
xlama dgr org ketuk pintu umah aku...."pn.nor...mintak alih kete boley..."
aku hangkut dania...capai kunci kete kancil n kete ikram...yg sempat aku alih kancil jek...pastu bg kunci kete ikram kt ustaz jo (jiran aku gak) minta dia alihkan...xlama diorang turunkan makcik dari rumah atas...aku xtahu kenapa...
yg pasti aku nmpk kaki dia berdarah2....

pastu cam bese la kalo dah ada perkara2 camtu berlaku...sedikit perhimpunan sembang2 akan d adakan...
aku mengulas serba sedikit then mintak tolong ustaz sekali lg ubah kete masuk parking n aku pon masuk kancil ke parking nyer...
dgn rasa cam sume dah clear...berhajat la nk naik umah balik....
tup..tup...pintu berkunci...adoiiiii la...ni sume gara2 kelam kabut then tangan gatai kunci tombol dari dalam...adeh...

p la tangkap jiran2 yg xabes lg wat rumusan kejadian kt bawah tuh...then p pejabat kot2 ada kunci pendua....
malangnyer kunci tu xngam ngan tombol pintu...
nk tunggu ikram ada balik kol 12mlm ni...adeh la...
then...kolej call la fasiliti...kemungkinan akan pecah tombol pintu tuh...
gasak la labu...hak kerajaan...muahaha
then dgn pengalaman pakcik fasiliti yg katanyer dah 60thn keje ngan uitm....ketuk2 jek tombol tu leh bukak...huhu
canggih betui pakcik nih...

akhirnyer leh la aku masuk umah balik....

kesian....eh...sekian......


6 budak comey:

Kancilbiru said...

kesian...tetiba aku terimagine dania yg comel yang saspen tgk muka mak dia kelam kelibut..hehe

Siti said...

hehehe..kesian ada , kelakor pun ada...tapi terror la pakcik tu yer..

e.l.i.s.s.m.i.e said...

wah bahaya tu.senang nak masuk umah ko..makcik tu kena apa??nak kepochi gak....

eT said...

niza:
mmg dania saspen pon..sampai meleleh2 air liur...tambah xsempat berbaju dak kecik tu..ehehe

siti:
pakcik tu mmg otai la kire..hehe

elis:
haha..abes la pasni sume org tau taktik nk pecah pintu umah aku...huhu
bahaya nih...

iera said...

Siannye kak et,seme dah terlupe..msti dania terkejut tgk mak die kelam kabut camtu..hehehehhe..

eT said...

haha...sampai berpeluh la ketiak dania...:p