Thursday, April 22, 2010

pengaruh tv


aku cuba imbas balik...zaman aku kecik2 dulu apa pengaruh tv yg ada...
haaa...baru aku teringat bebaru ni ikram ada ulang tayang iklan tv ar*k yg ada dulu...
hehe..sabo jer la....


aku nk citer iklan skang ni ha...
org kata jgn biar tv mendidik anak2...
yer la...kite letak anak depan tv bg diorang layan apa yg tv tayang tu...
dari situ diorang akan belajar dan diajar...
xkira la..yg baik ke...yg xbaik ker...sume ada...
baru2 ni aku nengok dania tekun tgk tv tuh...time tu cite korea org yg gaduh2..tumbuk2...
belasah sana...belasah sini...
korang pernah dgr x iklan radio yg abg dia belasah adik dia...then mak dia marah...
abg dia ckp dlm tv tu dia boleh jek belasah adik dia...huhu..sesungguhnyer mereka belajar...

aku xreti nk gorma lelebih...tp bila nengok anak aku ni ha...
sedikit sebanyak dah belajar dari apa yg dia tgk kt tv...
skang ni ngah hot dalam kepala dia 1Malaysia...
ehehehe....bila kita cakap SATUUUU....
nnti dia sambung SIA....hehehe...patriotik anak aku nih...
bila aku ckp ngan ikram smlm dia xpercaya...tp bila dah test baru tau...huhuhu
k lah...salam 1Malaysia...hehehe

6 budak comey:

Sarah Syazwani said...

dah ayahnyer keje kt parlimen pas2 ala2 politik gak kan...hahaha mana x kuah tumpah ke nasi

mamaaerish : said...

takut yang x elok la kan budak2 terpengaruh... hu3

miezaniera said...

pandainye Dania tp kdg2 pengaruh tv ni bagus utk pembelajaran cth iklan yg ada wardina tu dia tny soklan 'ini bentuk apa? segitiga ' so skrg qasrina kenal bentuk segitiga je bila tny je sume bentuk dia jawab segitiga hehehe

mEMYselfandi said...

hye=)
nuffwalking..
folo me kalo sudi, i'll folo u back=)
http://adzem.blogspot.com/

eT said...

sarah:
mmg suka ngikut ayahnyer pon..huhu

mamaaerish:
tu la..kene tapis2..

bai:
sume btk segitiga yer..hehe

memyselfandi:
hokey..nnti saya jd mambang kuning...

Cuthbert said...

I found a lot of helpful info here!
parking in NYC | Johnston real estate | hotels Boston MA