Wednesday, June 30, 2010

kerisauan melanda


en3 kai ni berkisarkan kekeluargaan yer...tp mmg byk2 en3 aku pasal family pon..hehe..tp kali ni kerisauan melanda pasal dak kecik nih...dalam tempoh seminggu ni susu aku drop sesangat... :( ini kesan ubat yg aku amik baru2 nih...kesian ngan dania bila nk memen tp susu xbyk...rasa sedey plak bila dia dok isap2 tu tp wat muka pelik sambil tgk aku...aku try nk bagi susu botol..tp cam bese jawapan dia.."nanak"..bab makan pon makin susah skang ni..dia xmo makan..asik minum susu jek..nasib la kt umah pengasuh dia nk jugak minum botol...dia akan buang botol kalo dengan aku...aku dah try minum air kosong bebanyak...makan bebanyak...untuk tambah baik susu...dania baru 1tahun 4bulan...kalo ikut aku nk susukan dia selama yg mampu..aku nyesal ke amik ubat tuh??sedikit nyesal la..tp apa kan daya..nak x nak mmg aku kene ajar dia minum botol jugak...skang ni time weekdays aku xriso sgt...sbb aku nyusukan time malam jek...tp yg aku riso time weekend...melainkan dia ada kawan lain nk main dia kisah sgt nk memen...kalo aku dok berdua ngan dia...dia asik nk memen jek...urmm...pale otak ni asik dok fikir cane nk bg selera makan dia ada...dah beli supplement utk dia..pon xmo jugak...sampai kan pengasuh letak supplement tambah selera makan tu dalam susu dia....aku harap xder masalah pape la kala campur susu ngan supplement tu...yg aku beli tu jenis Appeton (multivitamin lysine)...tp yg aku hairannyer...dania xmakan..tp ubat tu makin lama makin kurang dalam botol tuh...urmm..sape la yg nk tambah selera makan tu yer????

makin kecik anak aku nih...aku tutup muka mak angkat dia ni pasai aku bukan nk cite pasal mak angkat dia ni ha..haha..opss...

Align Center

17 budak comey:

izanpyus said...

ko amik ubat ape ET? Ko kena pujuk ko bg FM gak sebab sampai masa susu kering nanti kena FM gak..tgk mcm chepet.Dia terpaksa jugak paksa anak minum Fm sebab susu kering...huhu.Sabar yer...

eT said...

aku dah puas pujuk dia minum botol tuh..sebotol2 aku buang jek susu..membazir jek...nk kene org lain gak yg bg botol kt dia...xmo botol dari ibu dia...huhu..ngah berusaha la ni...

miezaniera said...

siannye et..sabar yer..nk bg nasihat pn si Qasrina tu mmg dr kecik dh minum susu botoi...tkde xperience kes2 cmnih...moga2 suatu hari nanti mentari muncul jua hehehe

mamasue said...

mmg lah et, normal lah tu...dhiya tu pun sama...nak susuuuu je...mkn tak nak. tp just recently, dia lalu mkn nasi+kuah byk2+ikan goreng/ayam goreng....dia suka krup krup garing tu....try lah...

eT said...

bai:
qasrina suka makan..xder la riso kan..budak kecik ni ssh nk makan...ada tips nk bg lalu makan ke bai???mentari muncul jua???hehe...

sue:
ikan dia ok lagi..ayam xmo lgsg..huhu...krup krup garing???tetiba aku teringat iklan megi indonesia...kriuk...kriuk garing...hehe

miezaniera said...

eh tadi tkde pun gambo mak angkat tu...baru tempek ek..

eT said...

haha...xder la baru pon...

Atia Adina said...

ler...ko makan ubat apa?siannya kat dia...ko benti makan ubat tu pun tak jadi ke?

-ad-

eT said...

ad:aku ngah tgk la ni susu drop lg x..huhu

izanpyus said...

Et....nak tgk gak =))

sya said...

minumlah air banyak2... boleh lah tambah susu... takpe lah kalau susu sikit pun, bagi je dania hisap... sebab hisapan dia tu kan boleh merangsang lagi penghasilan susu...

sabar ye...
darwisy dulu pun jenis tak makan sangat... huhu

Ku Tak Sempurna said...

mmg risau klu anak taknak mkn kaaaann....


sian dania..

eT said...

izan:
meh la tgk..muahaha

sya:
tu la..skang ni et bg jek dia memen..ada ke xder rezeki dania la...

ku tak sempurna:
a'ah...riso sgt..kang kurus kering anak den..huhu

army4war said...

kuwang ajaq ko totp muka aku.. hahaha... kalau muka aku tak kne cop, gambar tu lagi comel okey.. u hurt me.. huh!!

eT said...

mira:
mira..aku banje ko gardenia stim nak??hehe...

army4war said...

esok dah xpired tak gardenia tue?? ari ni aku kenyang lagi hahahha

eT said...

sok xder...aku bakar sampai hangus dah...