Tuesday, October 26, 2010

Ulek Mayang


smlm dah start cite baru ganti cite siti kelembai...hehe
cam bese la siti kelembai episod akhir aku miss..:p
tp dah layan balik kt tonton.com.my....
skang ni cite ulek mayang plak...
best ker???ntah la...baru tgk 1 episode...setakat ni cam bese2 jek cite tuh...huhu
sape ada masa free siang leh layan kt tv3 kol 430pm...
sape xdan...ulangan kt tv9 kol 8.30pm....



Ulek Mayang mengisahkan Ali (Fezrul Khan), seorang nelayan yang sering diganggu dengan bayangan Puteri di persisiran pantai. Namun, Ali hanya mendengar suara gurau senda tetapi tidak pernah melihat wajah si Puteri itu.

Semakin hari bayangan Puteri itu semakin menghantui hidup Ali. Ali sentiasa pergi ke pantai untuk mencari Puteri. Malah, dia dapat merasa kehadiran Puteri dalam mimpinya kerana bilik tidurnya akan dipenuhi dengan bau wangian. Ibu Ali, Mariam (Mariani Ismail) semakin risau melihat keadaan Ali yang menjadi seperti sasau dan angau.

Sebenarnya, Ali telah bertembung dengan Puteri Mayang Sari (Elly Mazlein). Suatu hari, Ali telah menyeru nama Puteri Mayang Sari supaya dapat berjumpa. Pada kali pertama mereka bertentang mata, Ali dan Puteri Mayang Sari telah jatuh hati.

Puteri Mayang Mengurai (Sabrina Ali) yang juga menyimpan perasaan terhadap Ali telah memukau mata orang sekelilingnya supaya melihat Sari sebagai hantu yang berwajah hitam dan menakutkan. Percintaan Ali dengan Sari ditentang keras oleh Mariam kerana Sari dianggap sebagai hantu yang akan membawa mudarat kepada anaknya.

Setelah Ali sesat dalam alam Puteri Mayang Sari, Mariam mendapat khidmat bomoh untuk mengadakan upacara pemujaan Ulek Mayang. Keadaan menjadi tidak terkawal apabila Mayang Sari mengamuk semasa upacara tersebut diadakan. Apakah yang akan terjadi selepas ini?


5 budak comey:

Unknown said...

haishh...penat aku tukar kaler font tuh...xbertukar gak...
biaq p la...janji leh baca..hehe

aizuemi said...

xpa.. leh baca lagi..

eB ezrin said...

cam best jerk... nk tgk la... tq

Iman's Umi said...

Mcm best Ulek Mayang ni, tp nk tgk x dptla, kul 4.30 kt ofis lg, tv9 plak byk semut....nk bukak pc? harapla klu budak kecik tu ada. Tula ms bc td perasan juga kenapa tlsn yg bwh kelabu.

Unknown said...

zue:
tu la...janji leh baca...

eb:
tgk la...mn tau akan2 dtg citer dia lg best...

iman's umi:
kn beli antena tinggi la nmpk gaya bg ilang semut2...hehe