Thursday, May 19, 2011

Soalan Bocor Kajian Tempatan Tahun 4

xder la soalan bocor pon sangat...
ni dari entry Glemer ke Chekgu Maziati tu??? aku nk letak balik soalan yang aku sendiri buat utk budak darjah 4...
xtau la soalan2 ni nmpk ok ke x...maklum la budak 24tahun yg baru abes sekolah buat...:p
aku xingat soalan dia...tp ikram ada wat kat blog lama dia siap ulasan kat SINI...

meh kite tengok apa soalann dan jawapan budak2 nih... :)

1. Berikan TIGA penempatan awal manusia?

Kalo nak ikut logik kita, jawapannya mesti ler SUNGAI, TEPI LAUT, ngan GUA. Tp, korang tgk ler jawapan budak2 nie.........

a) Orang tua
b) Orang gua
c) Orang-orang


2. Berikan EMPAT contoh rumah moden?

a) bangol (maksud dia BANGLO)
b) teras (maksud TERES)
c) falat (maksud dia, bukan PALAT, tapi FLAT)
d) condom (errrr.... bukan yg jual kat 7e tu tau!!!)



3. Berikan EMPAT contoh rumah tradisional:

a) Amereke Selatan
b) Rumah Mana Kerbau
c) Rumah jawa
d) Rumah Inggeris


4. Nyatakan LIMA langkah-langkah keselamatan rumah:

a) Berhati-hati ketika masuk ke bilik mandi
b) Jangan berlari-lari ke rumah kalau ada air tumpah ke lantai
c) Jangan buat bising kadang-kadang adik atau ayah nak tidur (ko memekak bapak sebat... mmg langkah2 keselamatan tuuu!!!)
d) Jangan usik barang2 kaca kalau terjatuh nanti luka.
e) Jangan bermain api dalam rumah.


5. Nyatakan tugas2 pihak yg terlibat dlm pembinaan rumah:

a) Arkitek: kerani
b) Konraktor: Mengangkat pasir
c) Juruelektrik: Memasang elektrik
d) Pelukis pelan: Melukis contoh rumah
e) Pekerja binaan: Indonesia (hahahaha!!!)

aku copy paste jek balik...
bila tgk balik...ni salah cikgu (aku la tu) ngajar xbetui ke...salah budak2 xbg perhatian...
kalo salah aku..nasib aku resign lepas 2 bln ngajar...
kalo x..xtau cane rupe dah jawapan budak2 nih...huhuuhu...


TUNGKU MODEN / BANTAL PANAS || SET TILAM SEJUK || MANDIAN HERBA / MANDIAN AURA || TUNGKU BAYI || SET BERSALIN SALINDAH || BUGSLOCK - PENGHALAU NYAMUK

5 budak comey:

Aleyn said...

U bagi soalan bocor kat blog?...tak per ker?....hehehe

Axie04 said...

memang kene tabah la sape jadi cikgu budak ni

mamasue said...

yg soalam no 5 tu aku rasaa ku pun akan jawab mcm tu...kahkahkah!

Sarah Syazwani said...

muahahahha...kelakar gilerla budak2 ni jawab..mmg mengikut isu semasa sungguh

miloais said...

salam....

wakakakaak
adehhhhhhhhhh!~ kelakar giler jawapan bebudak ni!