Tuesday, June 9, 2009

Benci tau kene BULI!!!


Smlm cam bese aku balik keje kol 530pm lebey kurang...
maklum la, nak solat sesiap, nak sedia bekal untuk hari esok dania...nak macam2 la..
gerak dari uitm lebey kurang dekat kol 6pm..aku pon lupa nk tgk jam..
sampai batu 3..kete dah slow la kan..pastu jamed kat nk masuk tol ebor utara tu (betui ke?..aku main lalu jek..hehe) ...bayangkan nak naik bukit lalu tol tu dah sangkut...berhenti2...jalan kejap..berhenti lg lama...jenuh la aku dok tarik2 handbrake..maklum la..pemandu profesional bawak kete manual...hehe...kt situ saje dah 15min aku rasa..
lepas tol tu..igt jalan dh ok..rupenyer sangkut lg kt lepas pada tol usj plak...ok la situ ada traffic light..2 lane dah jd 4 lane dol...haa...sekali lg aku tunjuk kehandalan aku memandu..tak tinggi mana pon bukit kt jalan tuh (ada bukit ker?)..asal jalan xrata, kompem la kawan aku handbrake jadinyer...hehe...sabor je la...
nak lepas tol tu pon dah mkn masa setengah jam...kat sini la aku kene buli sakan ngan kete2 nih..aku benci la jamed ni..sume kete, lori, bus, jip, van,..apa lagi...sume la...kecuali moto...sume nak potong aku...yg bestnyer sambil memotong q tuh..sambil senyum dan sambil melambai tangan..siutt jek kan..mentang2 la aku ni pompuan..korang suka ati eh...3 kali lampu tukar kaler ijau, oren, merah, dan ijau balik...aduhh...ponek makcik...berpeluh2 bagai..
lepas jek pada traffic light tu..baru rasa lega...
sampai umah...tok laki tanya den "nape lambat....kete ok?"
ish...tanya kete plak..bkn tanya bini dia ni ok ke tak..huhu...xpo la...yg penting aku selamat sampai umah...
sejak bawak kete ni..dah mcm2 jenis kenderaan dah aku nk 'berghetuh' kt atas jalan tuh...
Alhamdulillah la..setakat ni xder pape...masih boley jumpa Dania...windu lah...

3 budak comey:

miezaniera said...

"nape lambat....kete ok?".. dia tny camtu sbb kalo jwpnnye 'ok' maknanya pemandu nye harus la ok kan kekeke
kelako la cite et nih..sampai ne tegur ngn jiran pesal gelak sorang2..dia tk tau eden geli hati baco karangan mu nih..

e.l.i.s.s.m.i.e said...

hihihi...aku kalo bawak keta manual, aku rasa sampai hari tak sampai2 umah..hahahaha

eT said...

bai:
hehe..ngah berlatih mengarang ni..maklum la nak masuk pertandingan mengarang cerita dongeng.. :P

elis:
aku leh bayang kan...huhu