Friday, August 13, 2010

sape nk jadi superwoman


mengenangkan ari ni adalah jumaat...
penghulu hari utk semua hari....meh nk share something...
sape yg dah tau n leh tambah2 silakan...
sape yg blom tau..meh nk share...
smlm kan time aku mamai2 dok layan jejek rasul kt tv3 kol 6pm...
la ni jejak rasul cite pasal wanita2 yg hebat di sisi Rasullullah s.a.w kan...

kisahnyer bermula apabila anak (Fatimah ra) Nabi s.a.w meminta bantuan utk sedikit kesenangan...
tapi Nabi minta Fatimah untuk amalkan zikir...
iaitu 33x Subhanallah... 33x Alhamdulillah... dan 33x Allahuakbar...baca sebelum tidur...

InsyaAllah...pada hari2 mendatang beroleh kesenangan dan kekayaan sejati...
so...sape nk jadi superwoman... leh la amalkan zikir nih...
dapat membantu kite lebih bersemangat menghadapi hari2 kita kan...

kisah di sebalik permintaan tersebut ada kt SINI ...


15 budak comey:

miezaniera said...

nk jadi superwoman gak la..good info..

eT said...

bagus kalo dpt amal nih...

Kancilbiru said...

betul...amalan yang bagus tapi aku tak dan nak sampai 33 kali dah lelap...camna tu? huhuhu

mrsboan said...

thanks for the info...saling ingat mengingati..

zyra said...

akak... thanx sharing...

eT said...

niza:
hehe...sama la dgn niza..xdan nk cukup...:p

mrsboan/zyra:
welcome...kalo korang ada info pon leh sharing sesama kan...

Iman's Umi said...

Sy pn sempat tgk smlm...tabahnya Puteri Rasulullah, wanita yg byk diuji...kita ptt contohi ketabahan hatinya...

eT said...

kalo kite ni tabah....dah bagus sesangat dah...ini, penat sket dah mengeluh kan??haisshh...

Iman's Umi said...

Btl2, pttla org tua2 ckp, x baik mengeluh...sbnrnya spy kita tanamkn sifat sabar dlm diri.

army4war said...

thx 4 the info.. insyaALLAH sama2 berusaha jadi superwomen.. amin~

eT said...

iman's umi:
hehe...sabar3...

mira:
aminnnn.....

mekchu said...

terima kasih ustazah.. wah tiba2 terus dpt gelaran ustazah..

eT said...

haha...uztazah yer...haipp

Yan said...

owhh kena amalkan ni... Subhanallah.. Alhamdulillah & Allahuakbar yer..
klu tak abis baca dah terlelap cane? gegee

eT said...

yan: kalo xsempat abeskan ...bgn terus sambung..hehe