Monday, February 21, 2011

Jelly Rosella


assalamualaikum...morning all...salam senin... :)
sape pernah makan jelly rosella??
aku baru try baru2 nih..mak pengasuh yg bagi...
katanyer org kenduri kat ngan umah dia tu wat jelly ni banyak...diorang ada tanam pokok ni...
untuk bg kat tetamu...ni ada lebih nk bg la aku rasa kan...dia bg dalam 4 bekas....

ni la rupa bunga rosella tuh...bunga ke buah ni yer?? :p

ni rupe jelly yg dia bg tuh...rasanyer manis2 sket...

saje nk cite paasal jelly plak pepagi hari nih...perhangat enjin... :)

14 budak comey:

A.s.t.i.n.a said...

jus rozel pernah,.. rasa masam2 manis.. sedap jugak..

eT said...

jus rozel eh...sedap ker??xtry lagik...

~izan~ said...

aku suka rozel yg dh jd halwa tu..sedap hehe... dolu2 pernah tanam masa zaman aku kecik2 dulu.err bkn aku tanam,mak aku hehe..skrg beli aje,manyak jual =D

Fieza79 said...

tk penah makan...ketinggalan sguh...ingatkan air nya saja ada jual..ni dh da jelly pulak...mesti sedap sb suka jelly melly ni sema hehee

eT said...

izan:
halwa pon ada eh..hehe...
kalo aku main hentam jek...:p

fieza79:
try la kak...mana tau suka kan...

Nad @ MamaZakwan said...

tak penah try pun..huhu!

eh lenkali kalu pi lagi pasar tu roger2 la, bleh zakwan jumpe dania ^_^v

Myra Jay said...

air rosel penah minum, jelly belom lagi.. nak sket :)

YUL said...

tk pernah makan la, sedap tak eh?
huhu, mne nk crik nie, cm tringin pulak tgok gmbr, hee

wahida said...

pernah minum jus dia...tp jelly tak pernah lak..teringin lak nak cuba...

ain said...

salam... ain penah minum jus nye, tp hat jelly nih xpenah plak. mybe same je kot ghasenye...;)

@e_da said...

wah boleh try ni.. kat kg mertua ada byk pokok ni..

et jum tgk blog ni ada bantal tungku panas untuk berpantang nanti.. hehehe

http://dechantiquebutik.blogspot.com/

|| NaFiRaa || said...

pergghh~ terus telan air liur.. jeli nih kalo makan masa cuaca panas memang sedap..kena plak yg baru kuar peti ais..

eT said...

Nad @ MamaZakwan :
tu la..xtau la plak sama2 p pasar tuh...:p

Myra Jay :
meh3..amik jelly nih...

YUL :
mana nk carik tu ssh plak nk nolong...huhu

wahida :
tu la...ni pon 1st time rasa tau...

ain :
rasa sama kot...

@e_da :
ye ker...nnti dah wat pos sket kt sini yer...

|| NaFiRaa || :
hehe..makan sejuk2 tu kan...nyum3..

YUL said...

haha, adeh, tak pela. da tak terliur lagi, hehehe