Wednesday, December 29, 2010

FPI kecam hasrat Jupe bercoli laser


JAKARTA: Front Pembela Islam (FPI) mengambil keputusan tidak akan menyokong pasukan bola sepak Indonesia jika Julia Perez memakai coli laser di Stadium Gelora Bung Karno pada perlawanan akhir Piala Suzuki AFF menentang Malaysia hari ini.

“Tidak boleh. Itu membabitkan Undang-Undang Pornografi. Kalau dia terus dengan hasratnya untuk memakai coli laser, kami tidak akan menyokong pasukan Indonesia,” kata Ketua FPI Jakarta, Habib Salim Alatas.

Beliau berkata demikian sebagai mengulas rancangan Julia Perez atau Jupe, penyanyi dangdut dan juga pelakon filem seram Indonesia untuk memakai coli laser bagi ‘membutakan mata pemain Malaysia.’

FPI menganggap Jupe sebagai pelaku maksiat kerana mahu memakai coli laser.


“Tujuannya tidak baik. Sedangkan kita berdoa untuk kemenangan Indonesia, dia pula mahu lakukan maksiat,” kata Habib. - Agensi

20 budak comey:

mamasue said...

mcm mana benda alahnye coli laser ni? tak boleh bayangkan...

Atia Adina said...

ha ah lah sue...aku pun tak boleh nak bayangkan rupa bentuk coli tu

eT said...

mamasue/ad:
aku pon cam korang ngah bayangkan...huhu

EiJa ZaQuaN said...

hahaa..btol tu camne agaknye coli laser ni..
ini sume perang psiko jerk ni..
silap2 si Julia Perez ni kena *** ngan penyokong indon sndiri

Ena said...

mcm2 hal kan dorang nie.. pelik betul!!

Iman's Umi said...

Ha padan muka, nk buat sesuatu x guna kepala otak, tp guna kepala lutut.

e.l.i.s.s.m.i.e said...

dah kalah tu pakai coli laser pun tak guna :p

Mrs. Asida said...

sabar jelah.no komen.

et, ko join contest shoutbox tu.. shoutbox ko mana? ke aku je sorg x nampak. sbb shoutbox diorg ni mcm2 jenis,mcm fesyen.. huhu

HaiRe said...

tak sabor aku nak tgk laa..

org indon ni memang kalau benda maksiat dan benda bodoh memang creative...

eT said...

eija:
mmg psiko pong...huhu

ena:
mmg pelik...tp itu la dia...

alinac lover said...

salam..cuba check ada tak nama anda?

http://www.alinaclover.com/2010/12/khas-kepada-peserta-giveaway-jom.html

eT said...

iman's umi:
haha..kepala lutut pon pale jugak tuh...:p

eliss:
sbb kalah la nk pakai coli laser tuh...hehe

asid:
mmg xder shoutbox pon kt blog nih...ngeh3...
belasah la memana asid..:p

haire:
haha...mesti ko xsabar nk tgk kan...

miezaniera said...

sapa yg cipta coli laser tuh ek..tk penah dgr pun..canggih sgt ke huhuhu

Sharinginfoz said...

mengarut2 diaorang ni kan

mekchu said...

tumpang glamer tau minah ni.. apa daa...

bang am said...

kalo dia pakai gak coli laser tuuu malam nie, indon menang ka, kalah ka, dia "kena"... hahahaha...

eT said...

miezaniera:
ntah la..aku pon xtau sape yg cipta..dia la kot..huhu

sharinginfoz:
sungguh...mmg mengarut...

eT said...

mekchu:
haaa betui2...tu la jawapan yg tepat...

bang am:
huh.."kena" yer...nasib dia la...:p

♥ Anje a.k.a Mama_Balqis ♥ said...

erk...geli nya...camtu punyer kes pun ada ek

eT said...

anje:
geli geleman kn..