Monday, January 24, 2011

Amukan Cik T....

ari ni pepagi buta dah kene kerahan tenaga mengemop lantai...
smlm otw dari balik kampung ke shah alam singgah kedai beli perangkap TIKUS...

2-3 menjak ni mai mana pon aku xsure la CIK T nih...
makin menjadi2 dia kerja kan barang2 kat umah aku...
last week dia suka punggah tong sampah...

ok fine...aku akan kosongkan tong sampah tu sentiasa...biar ko kecewa...
pastu xdapat nk punggah tong sampah...dia geget2nyer susu dalam plastik ngan dalam kotak yg aku baru beli...
susu baru beli semalam dah kene buang...menciii...membazir sungguh....
puting susu botol susu dania dah 5 jadi korban...
yg baru beli pon abes dia tarah sampai ke pangkal...ish..ish...
bahaya sungguh la CIK T nih...
tetiba aku takut plak...teringat2 plak cite wabak kencing tikus tuh...

pasni tiap kali nk guna perkakas...nk kene basuh dulu...
bilik rasmi CIK T tuh (stor) xyah cakap la...
ari tu dah basuh n mop...
la ni bila masuk mesti bau dia...xkan aku nak hangkut stor tu buang plak kan...

pagi td tragisnyer...bag aku pon dia geget2...abes tangkai bag tu hancur dok atas sofa...
jahatnyer dia...waaa...geram wehh.....
tp...sekor dah masuk perangkap yg baru beli semalam...
dah buang kt tong sampah berhampiran....hehehe
walaupon berhampiran...harap2 dia xbalik umah lagik....

lupa plak nk amik daun durian belanda kat kampung balik baru nih...
ada org pesan letak daun durian belanda tu kan...

org kata jgn marah2 kat tikus...nnti dia lagi mengganas...
ada hujah yg munasabah x???
dia tau ke kite marah kat dia...huhuhu

korang ada petua lain x untuk menghalau CIK T yg durjana nih....
tiap2 pagi aku stress tgk hasil kerja dia...gegegege

tgk tu...muka rakus mencarik mangsa..ngeeee

19 budak comey:

lydzar said...

alamak tikus!! ngerinya nk berperang ngn si tikus..dgn si lipas pun dh cukup geli geleman..

panggil pest control menghapuskan tikus, ada ke servis tu eh? hehe

k.mus said...

gigit brg tu biasa, ni dia gigit akak masa tido.. lg tragis huhuhuhu .. dah 2x pulak tu. Tak th apa yg dia kenan sgt kat akak ni, fobia rasenye kena gigit cik T ni =(

~aSFaLiZa~ said...

pakai racun tikus lagi puas hati

eT said...

pest control..ada lagik...
bese diorang p sembur2 kt pejabat kan...

k.mus:
hehehe..penah gak dengar org kene tokak...tu lg seram tuh...
berani btol cik T tuh..

asfaliza:
tu la..ingat nk pakai racun...tp bila mati kang xtau kat mana plak dia mati..tau2 bau bangkai...

Sidratul Muntaha said...

tak thulah...
umah cume byk lipas
yg lenlain tu..
wallahualam

bunga_ros said...

ciannya.. Ros pnah terbaca kt melayu.com.. Dia beli tikus off.. katanya ada jual kt MYDIN @ carrefour.. Bahan nya dlm bentuk serbuk dan tak bahaya cam racun lain.. Cuba la try test yek.. ^_^

Imran nyambek said...

masak tikus buat asam pedas? :P

aku la... said...

humm mak mentua aku pakai racun yang bentuk kek..dia kata pas makan selalunya tikus tu akan dahaga..so tempat dia selalunya mati adalah bilik air..cubela try..selamat berperang ye..heheheh

miezaniera said...

wah ganasnye cik t kt umh et. kite pn aritu dh buang separuh beras sbb dia dh geget plastic beras tu (tk muat masuk tong). mmg membazir betul..

mamasue said...

kalau family mamasue, kitorang beli trap tikut yg lubang halus-halus,pastu letak ikan masin sebagai umpan...kalau lubang trap tu tak cukup kecik, tikus kecik blh keluar...lain la tikus pun sebesar kucing...hehehehe

aanie said...

sy lak dulu kena serang oleh kucing...dia masuk ikut dapur...tp skrg dah lama x nampak...

eT said...

sidratul muntaha:
yg lain2 tu pasal xwat hal..tu yg xkisah sgt...

bunga_ros:
tikus off yer..mmg nama tu ker?huhu
nnti leh try la...

imran nyambek:
meh bg address...leh anto tikus masak asam pedas tu..huhu

eT said...

aku la:
mati dlm bilik air tu yg xtahan tuh...
kang geli plak aku nk mandi...huhu

miezaniera:
beras aku xcek lagi...setakat ni ok lg la..xtau la kalo dia dah wat deco2..huhu

eT said...

mamasue:
setakat ni guna yg sangkar tu la...
dah selamat sekor pg td..huhu

aanie:
setakat ni kucing xder lg berani masuk umah...huhu

azieda razak said...

perangi CIK T... tapi cik Tom kawan si jerry comey...

|| NaFiRaa || said...

eeee... ini dh melampau nih!! sampai beg yg tak bersalah pon jadik mangsa!! memang patut pon kena perangkap.. kat rumah ai tuh.. kalo ternampak kat my hubby.. abes 1 rumah dia kejar..selagi x dapat tikus tuh..selagi tuh lah dia geledah..

eT said...

azieda:
katun mmg comel..
kalo yg xkatun tuh..kite yg jadi katun plak...

nafiraa:
hehe..xdpt bayangkan main kejar2 ngan cik T...
wat penat jek...:p

ummidaddy said...

uwarrghhh..akak pun same...dulu dh ilang dah lepas akak psg perangkap cik t tu...skali dtg blik lpas tglkan umah seminggu..geram gilos...sbb takut wabak pnyakit cik t tu kat anak..huhu..kna psg blik perangkap cik t tu..

armouris said...

lagi info tentang kencing tikus di SIHAT SELALU - Kencing Tikus (Leptospirosis)