Tuesday, January 11, 2011

Drama Sakti Delima Dihentikan Serta Merta

pas baca komen izan...
aku pon bukak HMETRO
padan la dah xder...rupenyer dah kene stop...
xdan nk tgk cite Sakti Delima nih....huhuhu...cian Shiela Rusli....
ni dah potong2 kasi letak sini...korang nk baca cite penuh KLIK SINI YER...

***
KUALA LUMPUR: Baru empat episod ke udara di TV3, drama bersiri 20 episod, Sakti Delima terbitan JS Pictures Sdn Bhd terpaksa dihentikan siarannya, berkuat kuasa serta-merta, semalam.

Produser drama itu, Sheila Rusly mengesahkan, perkara ini atas arahan Lembaga Penapisan Filem (LPF) yang mendakwa drama arahan Azman Yahya atau Jinggo itu mengandungi unsur syirik dan tahyul ketara yang boleh memesongkan akidah Islam.

kata Shiela Rusli...“Saya baru dapat tahu arahan ini dari TV3 yang memaklumkan perkara ini semalam. Saya difahamkan, LPF berkata, Sakti Delima boleh mengelirukan penonton kerana kalung Sakti Delima yang ditonjolkan berbaur syirik. Saya juga diberitahu, wakil LPF bertanya kepada pihak TV3, adakah orang bunian dalam cerita ini Islam ke tidak?” katanya.

***
Ia menelan kos kira-kira RM500,000 dan sepatutnya ke udara di slot Lagenda TV3, jam 4.30 petang, mulai 3 Januari lalu.

13 budak comey:

izan_cute said...

kesian kan..tp kenapa cerita2 dongeng indon tu lepas plak tayangan? hmm mcm2 la tv ni...

eT said...

2 la...
aku tgk cite indon tu lagi xmasuk akal...
lg terpesong...
dah la cite luar...

e.l.i.s.s.m.i.e said...

cerita indon murah, tu psl diorang beli jugak walaupun syirik :p

♥ Anje a.k.a Mama_Balqis said...

erk...tak pernah tengok la citer tu....

lydzar said...

tak penah tengok gak citer ni

Atia Adina said...

eh...kesiannya produser dia

eT said...

ellis:
tp cite ni dia tarik xder plak kata sbb mahal..huhu

anje:
eT pon xsempat tengok..:p

eT said...

lydzar:
sama la dengan...

atia adina:
mmg kesian...penat tu nk siapkan drama..cam tau jek aku nih..:p

mamalieyna said...

herm..tak berkesempatan tgk citer tu..

eT said...

hehe...sama2

aku la... said...

kalau nak ikut lagi bnyak citer aku tgok yang x masuk akal tu..putera katak la..tu yang cerita elly mazlin berlakon tu..jentayu tu..bnyak la..nape baru sekarang sedar yek..hehehhe-pelik2

Ariss said...

ish ish kesian juga.. baru nak tgk.. cam best..
bab cite indon Bukan Diriku pun pelik lepas mati, leh pula masuk/rasuk org.. tp tu lepas ek.. btl gak sbb murah..

adakah iman/akidah kita terlalu lemah sampai mudah terpengaruhi dgn cerita omong2an di TV? Kalau Ya.. jangan tgk tv lgsg. Lupuskan TV.. hihi

Miss Shizu said...

ciannya.yg peliknya citer citer dr indon tk kena gam plak...musykil aku dgn lpf nh...