Thursday, March 31, 2011

Bersalin Dalam Taxi


holaa...nk citer pasal beranak dalam taxi plak nih....
bukan aku yg beranak dlm taxi yer...aku blom lagik...hehe

al-kisah smlm ptg aku sekali lagi berbesar hati membuat lawatan muhibbah ke hospital serdang...
kebetulan aku sampai mmg ramai org yg ngah q nk wat pemeriksaan kt dewan bersalin tuh...
aku pon terpaksa tunggu kt kusi sementara nk tunggu katil kosong...huhu
dalam masa dok tunggu tu tetiba kalut org bila 1 taxi ni sampai...

rupenyer ada orang beranak dlm taxi la plak...
alahai...kesiannyer tengok...
nurse lari2 bawak baby dok bungkus dgn kain...baby tu pucat lagi aku tengok...
lama gak diorang try nk bg baby tu nangis...Alhamdulillah...nangis jugak...lega sume org...
xlama mak dia plak disorong masuk dalam...tgk cam bukan muka org malaysia...

dgr sore nurse tanya2 mak baby tu pasal suami...ic...
kompem bukan warganegara...alahai...jenuh la nk ada ic bagai kn....

sonok plak aku dgr sore baby baru lahir tuh...aku plak xsabar nk beranak ni ha...hehe
harap2...xder la sampai nk beranak dlm kete ke hape ke kan... :)

p/s: korang jgn p carik taxi tu plak nk mintak no. plat dia...dosa tau...huhu

PROMOSI TUNGKU MODEN...meh klik SINI...
Sejukkan Badan dan Kurangkan Migrain dengan Bantal Sejuk

11 budak comey:

eMMe said...

Morning eT, how are u today? harap baik2lah hendaknye...tapi kan, mcm2 citer leh kite dengar n lihat, tapi selalunye me dengar dari mulut org citer bersalin dlm kereta la, dalam air la, hahaha..mcm2, moga eT selamat bersalin di labour room hospital la, InsyaAllah....

~izan~ said...

aku tak abis nganga lg dgr citer ko mlm td haha..tup2 pending je tp takpe..ko tulis kat sini citer penuh hehe...

agak2 dpt tak jadi anak angkat taxi,naik dpt free hehehe...mcm2 kan,aku hampir terberanak dlm ambulan je dulu,mujur sempat hehehe

ardinihumaira said...

lorhhh.. teringat cite abby bersain dalam kete masa dengan norman dulu ;)

Aleyn said...

woww...incredible...seb baik kedua2 selamat ek....takutnyer kalau kita dalam situasi cam tu kan....

Ps : Cam biasa, I dah klik u nyer Nuff n HB, jom klik2 kay

miezaniera said...

syukur 2 2 selamat..harap2 et selamat beranak kt hospital ;D

Kancilbiru said...

puan, nak transfer ke nak topup? :)

iera said...

alhamdulillah,mujur selamat..apepun,kesian gak kat mak baby tu sbb org duk tanya macam2 walaupun waktu tu die dlm keadaan emergency.kadang2 agak melampau gak kerenah birokrasi ni..bagi la mak budak tu bantuan emergency tu.bile die dah ok,baru la tye byk soalan..aduhaii..dunia oh dunia..

Unknown said...

huhuh driver taxi tu kompom lagi cuak..

Karisma Izzah said...

wua.... haha...seram gak..me lagi sebulan due...

eT lagi 8 hari jek...hope akak n baby selamat....

Amin...

|| NaFiRaa || said...

huhuhu.. seram lak dengar.. harap2 selamat lah kita bersalin kat hospital yer..:)

eija_sweetmama said...

haha..sib baik bkn eT..
risau gak kes terberanak dlm kereta ni kan..
kalau suami x panik x pe..
hope sumenya berjalan dgn lancar..